Re: [TEKNIK] Hardware sensors.

On Mon, Mar 19, 2007 at 13:07:54 +0000, Jørgen Heesche wrote:
> Jeg har lige installeret lmsensors i Mandriva 2006, lm_sensors-2.9.1-4mdk,
> sensors version 2.9.1 with libsensors version 2.9.1
> Output fra sensors:

> $ sensors
> as99127f-i2c-0-2d
> Adapter: SiS96x SMBus adapter at 0xe600

> -12V:      -0.00 V  (min =  -0.00 V, max =  -0.00 V)
> -5V:       -0.00 V  (min =  -0.00 V, max =  -0.00 V)

enten findes -12V og -5V ikke , eller der er ikke
sensors til disse, eller chipsæt/lmmsensors opsætning
skal tilpasses.

> fan1:        0 RPM  (min =    0 RPM, div = 2)
> fan2:        0 RPM  (min =    0 RPM, div = 2)
> fan3:        0 RPM  (min =    0 RPM, div = 2)

Enten har fans ikke returledning til måling af omdrejninger
eller lmsensors opsætnings skal tilpasses.
Sammenling evt. med BIOS resultater på Fan, eller
med windows.

> M/B Temp:    +33°C  (high =   +80°C, hyst =   +75°C)
> CPU Temp:  +32.5°C  (high =  +100°C, hyst =    +0°C)
> temp3:     +96.0°C  (high =   +80°C, hyst =   +75°C)
> vid:      +1.500 V  (VRM Version 9.0
>
> Temp3 er meget høj, hvor måles den temperatur?

Måske den slet ikke er forbundet, har BIOS de 3 temperaturer?
Det kan også være lmsensors opsætning der skal tilpasses
til dit bundkort/chipsæt.

> 0 RPM for fan1, fan2 og fan3. Det er ikke mit indtryk at blæserne ikke
> kører, det summer i hvert fald fra kabinettet. Disken er en 160GB
> Seagate baracuda, som skulle være støjsvag.

Mit gæt er at lmsensors config-fil skal tilpasses dit bundkort
det er sjældent 100% "out-of-the-box" med lmsensors :(

--
mvh Frank Damgaard  |