Re: [TEKNIK] Problem med at printe til pdf

Den Fri, 16 Mar 2007 22:02:17 +0100. skrev Lars Madsen:

> Michael Nørgaard Steen :

> ps2pdf anvender internt ghostscript, præcist hvilken ghostscript er der
> tale om?
>
> Jeg anvender selv
>
> gs -v
> AFPL Ghostscript 8.50 (2004-12-10)
> Copyright (C) 2004 artofcode LLC, Benicia, CA.  All rights reserved.
>
> Den seneste version er vist 8.54.

gs -v
ESP Ghostscript 8.15.1 (2005-09-22)
Copyright (C) 2004 artofcode LLC, Benicia, CA.  All rights reserved.

> Kunne det tænke sig at Kivio filen ikke embedder fonten som er anvendt?
> Hvorved ghostscript giver fortabt da den ikke lige kunne finde den font
> som der bliver bedt om.

Måske, jeg ved det ikke, men Adobe Distiller kunne åbenbart finde ud af
det.
Postscriptfilen indeholder bl.a. følgende:
<quote>
%%BeginFont: DejaVu Sans
%!PS-Adobe-3.0 Resource-Font
%%Copyright: Copyright (c) 2003 by Bitstream, Inc. All Rights Reserved.
DejaVu changes are in public domain
%%Creator: Converted from TrueType by Qt
25 dict begin
/_d{bind def}bind def
</quote>
og senere en masse tal, der vel godt kan være en fontbeskrivelse.

Mvh
Michael Steen