Re: [TEKNIK] Problem med at printe til pdf

Michael Nørgaard Steen :

Jeg ville konvertere nogle Kivio-diagrammer til pdf for at kunne bruge dem
på mit arbejde, men udprintning til pdf gengav selve diagrammet, men ikke
teksten, og et forsøg på at printe til postscript og konvertere med
ps2pdf, gav samme resultat.
I desparation tog jeg en postscriptfil med og konverterede den med Adobe
Distiller (jeg husker ikke om det var ver. 6.1 eller 7.0) på MS Windows
og fik en perfekt pdf-fil, der nøjagtigt lignede det, jeg kunne printe ud
direkte fra Kivio.
Sig mig nu - oh guruer - er det ps2pdf eller ghostscript, der ikke
håndterer postscript korrekt, og hvad kan jeg gøre ved det?

Kivio ver. 1.4
ps2pdf ver. ?
Ghostscript ver. 8.15.1

ps2pdf anvender internt ghostscript, præcist hvilken ghostscript er der tale om?

Jeg anvender selv

gs -v
AFPL Ghostscript 8.50 (2004-12-10)
Copyright (C) 2004 artofcode LLC, Benicia, CA.  All rights reserved.

Den seneste version er vist 8.54.

Kunne det tænke sig at Kivio filen ikke embedder fonten som er anvendt? Hvorved ghostscript giver fortabt da den ikke lige kunne finde den font som der bliver bedt om.

/daleif