Re: [TEKNIK] Boot fra USB?

Doc Nielsen skrev den 13-03-2007 23:07:
On 3/12/07, Morten Christensen <sslug@sslug> wrote:
Doc Nielsen skrev den 11-03-2007 16:10:

> Jeg har selv lavet mig en usb-boot-stick med DamnSmallLinux og debian
> installer på, i tilfælde af jeg skulle få brug for den.
>
> Kan klart anbefales :)

Et helt nyt emne, men hvis du har fået 2 distributioner til at boote fra
den samme usb-stick, kan du så beskrive hvordan det er sat op
(konfiguration af bootmanageren)?

syslinux og en bootprompt, default er dsl, installer kernel og iso loader er fra http://d-i.alioth.debian.org/manual/en.i386/ch04s04.html#usb-copy-flexible

jeg har lagt ISO'en op på min server hvis nogen vil have et link

Ja, jeg vil ihvertfald gerne vide mere.

Er systemet, at man lægger 2 iso'er, eller hvor mange der er plads til, på stick'en. Når syslinux viser bootprompten, skrives navnet på den iso, man vil bruge ?

-- Morten Christensen