Re: [TEKNIK] Boot fra USB?

Kaare Rasmussen skrev:
Tenk strategisk - tenk gjenbruk - en datamaskin er ikke død før den
siste bit er død :-)

Jeg har flere ældre maskiner der klarer deres opgaver helt fint. Det eneste problem er mht opgradering som kræver en CD/DVD eller en hulens masse disketter.

Jeg har også sådan nogle gamle maskiner. Min printserver er en 10 år gammel bærbar. Jeg kører Debian, bl.a. for ikke at skulle bruge CD'er ved opdatering.

Overvejelsen går på om jeg gider bruge så meget tid på at rode med et CD/DVD-drev til hver enkelt gammel maskine, eller om det kunne gøres smartere med et eksternt drev.

Du kunne flytte harddisken til en maskine med CD-drev og opdatere der, men det er jo ligeså bøvlet.

Jeg har en enkelt gang haft brug for at installere en distribution (vistnok en Redhat afart) på en maskine der i forvejen kørte Linux, men ikke havde diskette eller CD drev. Jeg endte svjh med at dd ISO filen til /dev/hda og boote. Det virkede, men man har kun eet forsøg.

--
Niels