Re: [TEKNIK] Sløve diske på proliant dl-585

Frank Larsen skrev:
Hej

Jeg har en proliant dl-585 der synes noget langsom når jeg foretager kopiereinger af en større samling filer, og enkelte større filer. Maskinen er baseret på gentoo med vserver-kerne og cciss er kompileret ind i kernen.Hastigheden ligger på ca 5 MB/s. Jeg oplever ligeledes at hastigheden ved de første 250 til 300 MB af en stor fil kan runde 60 MB/s, for så at falde drastisk. Om det er harware relateret eller kernerelateret kan jeg ikke rigtig greje. Maskinen er sat op til at køre raid-5 på diskene. Er der nogle der har oplevet en lignende opførsel fra sådan en maskine før ?

Lars Brandi Jensen

Hej

Hvad for nogle type diske anvendes der i maskine ? Spin-hastighed har faktisk meget
at skulle sige.
300 GB 15000 rpm SCSI

Hvilken block-size anvendes der på RAID-controlleren ?

Har ikke et umiddelbart bud.

Har taget min reservedisk i brug uden raid. Her kan jeg opnå 30 til 40 MB/s.Så det er nok Smart Array Controlleren som Mogens nævner, der driller.

Jeg prøver også på HP's forum for at se om der er nogle gode ting at hente der.

Lars Brandi Jensen