Re: [TEKNIK] Melde en SuSE10.2 ind i et win2003 A D domæne

On 21/02/2007, at 12.08, Verner Kjærsgaard wrote:

Hej liste,

- findes der er how-to mht. smb og win AD domæner?

- jeg vil gerne melde en SuSE10.2 ind i et AD domæne, således at jeg kan lave
brugergodkendelse mod AD'n.

- når jeg ( i YaST ) prøver at melde mig ind, får jeg:

FEJL [2007/02/21 12:02:18, 0] utils/net_ads.c:ads_startup_int(285)
ads_connect: Ingen sådan fil eller filkatalog

eh, hvad nu?

Istedet for blot at melde maskinen ind vha. Samba kan du kigge på følgende beskrivelse :

http://blog.scottlowe.org/2007/01/15/linux-ad-integration-version-4/

Det geniale er at alt hvad der bruger pam til at validere brugere kommer til
at bruge AD, hvis ikke brugeren findes lokalt - plus du får mulighed for at lave single signon.

Med venlig hilsen
 Kristian Duus Østergaard