Tar eller Afio parametre - til overførsel? Var: [TEKNIK] Fuldstændig kopiere en HDD til en anden?

> sslug@sslug wrote:
..

TAR eller AFIO parametre, så alt går godt første gang?

> I så fald er det nok ikke en god idé at bruge dd. Hvorfor ikke bare
> bruge et fil-orienteret værktøj som tar eller find/afio?

Ja man skal kunne boote på den nye harddisk.
Har du et eksempel hvordan du vil bruge TAR eller Afio
pakkemanageren/scriptet
Pakke det først gætter jeg på med en afio .. parameter og pakker det ud
igen med en anden afio parameter og en henvisning til den nye harddisk?

Jeg vil være glad for et eksempel!

> God idé... :) Jeg ville blot bruge tar fra en Knoppix eller anden
> live-CD, men jeg er også så gammeldags.
Hvordan vil du bruge tar her - jeg skal have ALT med?

hilsen

Phillip