Re: [TEKNIK] Fuldstændig kopiere en HDD til en anden?

sslug@sslug wrote:
Hvordan laver man en fuldstændig kopi (inklussiv boot mm.) fra en harddisk
kaldet /dev/hda1 til en anden intern kaldet /dev/hda2 uden man skal hen og
partitionere først?

Jeg er klar over at den skal rettes til bagefter men alligevel er det en
hurtig vej.

Måske skal du fortælle _præcis_ hvad det er du ønsker at opnå. Det du siger med hda1 -> hda2 inklusiv boot, mener du dermed at det skal inkludere /boot, eller mener du at den skal kunne boote på hda2 eller hvordan?

Men jeg skal bare være _helt sikker_ for at jeg ikke sletter min gode
opsætning.

God idé... :) Jeg ville blot bruge tar fra en Knoppix eller anden live-CD, men jeg er også så gammeldags. afio kan også bruges nemt. Hvis det er noget GUI værktøj kan jeg desværre ikke hjælpe.

Med venlig hilsen Preben