Re: [TEKNIK] Character encoding ?

Niels Rasmussen wrote:

> Det er de mails jeg modtager bl. a din :)
det har noget at gøre med friheden til at vælge, her og nu (denne tråd)
drejer det sig så om at folk kan vælge character encoding, i modsætning til
MS, hvor der bliver valgt, for folk.
Jeg havde det lige som dig, da jeg for nogle år tilbage skiftede til Linux,
men har vænnet mig til at gå op i: Menuen --> Vis --> Tegnsæt, når jeg er i
hovedvisningsvinduet og når jeg læser eller skriver en mail er det:
Menuen --> Indstillinger --> Tegnsæt.
Det er ikke rigtigt noget at gøre, andet end at skifte når du skal kunne
læse æøå rigtigt. grundet til det er som jeg startede med, at folk bruger
forskellige tegnsæt, af forskellige grunde, dog bruger de fleste i dag
UTF-8, da den rimeligvis er standard på nye installationer.

Med venlig hilsen
Jan Trøjgaard