Re: [TEKNIK] Lenovo T-serie vs. MacBook

[ISO-8859-15] Michael Bernhard Arp S�rensen writes:

Jeg har en T60 gennem mit arbejde. Den er ret fed til spil på Windows.
;-)

Dog er der installeret kubuntu og gentoo på den og disse 2 bruges mest.
Ubuntu finder ALT, selv volumeknapperne.

Der er dog et problem med ATI-driverne. Hvis jeg får ATI "rigtig" op og
køre, så giver det mig problemer i konsollen hvor tegnene udgnidres mod
højre. Det ser ud som om at synkroniseringen signalmæssigt til skærmen
ryger sig en tur.

Hej. Jeg tror du skal sætte en ordenlig skærmmode som parameter på dine options til kernen i grub eller lilo. Jeg har selv en bærbar med widescreen skærm og der sætter jeg det her vga=0x31a i på defaultoptions i /boot/grub/menu.lst(bemærk den er udkommenteret med et enkelt # men update-grub læser faktisk dem med enkelt # men ikke dem med ##)

Så skulle din konsol gerne virke..det kan være du skal justere moden. Det
er beskrevet i Dokumentationen i kerne sourcen(dog er widescreen modes vist
ikke beskrevet...så dem må man se om man kan finde på nettet)
Dette er sket for mig med både (k)ubuntu, SLED10,

XGL har jeg ikke fået til at virke ordentlig.

Men ellers er jeg henrykt over min maskine. :-)

Hvis du vil have XGL og evt. beryl til at virke. Så har http://www.beryl-project.org/ nogle fine beskrivelser

Mvh
Hasse Johansen