Re: [TEKNIK] Program til at lave cd- eller dvd-covers

Fredag den 28. april 2006 15:56 skrev Anders M:
> Hej,
>
> Hvilket program bruger I til at lave covers til enten cd'er eller dvd'er
> i Linux? Jeg har kigget på kcdlabel, men det er vidst kun bagsiden, man
> laver her (og det billede jeg indsatte var alt for stort, og jeg kunne
> ikke gøre noget ved det).
>
> Jeg regner med at bruge Gimp, men den template der findes her, er i
> 300dpi og kun til "fronten" af coveret.
>
> Hvad skal man bruge? Hvad er nemmest at gå til?
>
> Anders

GIMP eller Kover. Kover er nem, men osse lidt simpel. Men du kan lave ganske
udmærkede covers med den.

Du ka' jo osse lave noget med GIMP uden der er 'templates' :)
Tag f eks. et scan af et cover, åbn med GIMP, vælg 'print' - og tilpas så
størrelsen, så den passer.

Ha' sjovt -
Kim 'Pirat'