Re: [TEKNIK] Optage fra tv-kort

On Wed, Apr 26, 2006 at 04:23:00PM +0200, Jesper Thorup Nielsen wrote:
> Jeg har et tv-kort der fungerer fint sammen med kdetv, men hvordan
> optager jeg udsendelser. Jeg er mest interesseret i en nem metode der
> kan styres af cron, men jeg kan ikke finde noget om hvordan man gør.

til ivtv driveren (hvis du har et hauppauge 150-350/500 kort)
findes nogle små perl utilities, f.eks. record-v4l.pl
Opsætning af hvor mpeg2-fil gemmes, profiler etc.
kan gemmes i  ~/.ivtvrc

kommandoen vil så være f.eks.
 record-v4l2.pl -P YP -t 3600 -i 4 60

-P SER : vælger opsætning med min profil "SER"
-t 3600: vælger 60 minutter (3600 sekunder)
-i 4 : vælger input 4 (tuner)
53   : vælger kanal 53

Man kan så tilføje det med "at" kommando eller
læg det ind i sin brugercrontab med "crontab -e"

PS.
Hvis du hat et simpelt framegrabber kort uden hardware
mpeg-encoder så ved jeg ikke hvordan man gør. Det gamle
winTV kort ligger på hylden og samler støv sigen jeg anskaffede
PVR350-kortet.

--
mvh Frank Damgaard  |