Re: [TEKNIK] reset af bash shell

med stty -g kan du få et output af tty-driveren som du kan bruge
til at sammenligne med en normal tty-driver, så kan du se, om programmet
ændrer et eller andet.

Det ser ikke ud til at wine ændrer noget i de indstillinger for tty-driveren.

Jeg har gjort:

$ reset
$ stty -g > right
$ wine NSIS/makensis setup.nsi
### herefter opfører min shell sig mærkelig...
$ stty -g > wrong
$ diff right wrong
$

Med andre ord:
stty -g
giver samme output uanset om jeg er i den 'mærkelige' tilstand eller ej.

Men som nævnt andet steds, så lykkedes det mig at undgå at wine påvirker min shell, ved at køre:

$ wine NSIS/makensis setup.nsi > /dev/null

Tak for hjælpen.
/ Kristian