Re: [TEKNIK] smbfs not supported by kernel

Verner Kjærsgaard wrote:

> hi Gurus,
>
> - jeg har lige fyret op under min spritnye SuSE10 Pro - helt traditionelt,
> no sweat.
> - indtil at jeg lige ville mounte et par SMB shares på noget backup
> hardware. Ups, så går det galt når jeg...
>
> #mount -t smbfs //IP-AF-SMB-MASKINE /mnt
>
> så får jeg
>
> "smbfs not supported by kernel"
Dit svar står her :) Din kerne understøtter ikke smbfs

> What??? Hva' fanden. Jeg har da altid kunnet, osv... Og YAST siger at alt
> SAMBA er installeret. Hvad mangler jeg?

Jeg ved ikke om du har erfaring med selv at compile kernen, men da dette
er -teknik går jeg ud fra det. Skriv tilbage hvis det ikke er tilfældet.

Tjek din .config (/usr/src/linux/.config), der skal være en linje, der ser
sådan ud:
# grep SMB /usr/src/linux/.config
CONFIG_SMB_FS=y
#
Hvis den er udkommenteret eller sat til n, er der ikke support for smbfs, så
må du selv ændre det via "make menuconfig" eller noget andet.
Hvis linjen er som herover har jeg ingen anelse om hvad der er galt

--
//anders