Re: [TEKNIK] reset af bash shell

On Tue, 25 Apr 2006 15:25:26 +0200
Kristian wrote:

> Ja, jeg har tænkt lidt på det, men kan jeg undgå at skulle lave en
> særskilt fil til kaldet? Det bliver så rodet.

Det er ikke en holdbar indvending i dette og de fleste andre tilfælde.
Dine scripts lægges i /home/myname/bin eller /usr/local/myscripts og
indeholder selvfølgelig kommentarer som sparer dig timevis en anden
gang:-)

> Altså kan jeg i mit eksisterende script på en eller anden måde indkapsle
>
> wine NSIS/makensis setup.nsi
>
> så den ikke ødelægger min shell?

Hvad mener du egentlig med at den ødelægger din shell? En shell kan da
ikke ødelægges. Michael Rasmussen læste tanker og gættede på at du
mener at bogstaver eller tastatur i konsol eller vindue begynder at
opføre sig underligt, men du skriver jo ikke rigtigt, hvad der sker
og hvad du vil have.

med stty -g kan du få et output af tty-driveren som du kan bruge
til at sammenligne med en normal tty-driver, så kan du se, om programmet
ændrer et eller andet.

I et script / bash bat-fil kan du køre

#!/bin/bash
wine dytten-datten
stty $(cat /etc/my-normal-stty-g-output)
#END-OF-SCRIPT
#hvorved scriptet resetter terminal-driveren.

Husk lige stty -g > /etc/my-normal-stty-g-output
det er nemmere bare at kalde denne fil /etc/sttyg.

/Donald