Re: [TEKNIK] reset af bash shell

Kristian Nørgaard wrote:
Hej

Jeg har et program, som efter eksekvering efterlader min bash shell i uorden.

uorden forstået på den måde at når jeg efterfølgende skriver kommandoer på nederste linie i vinduet så scroller vinduet ikke op, og det ser ud som om at en kommando skrives oveni den forrige.

Jeg er klar over at jeg kan 'resette' min shell med <CTLR><l>, men det generer mig at mit vindue derved cleares.

Kan jeg genoprette min shell på en anden måde UDEN at vinduet cleares?

/ Kristian ( debian sarge )

Årsagen er nok, at programmet roder med skærmindstillingerne men ikke retablerer dem.

Det kan du selv gøre med kommandoen "stty sane" -eventuelt i et script.

Held og lykke.

MVH

Jón Svejgaard

Jon Svejgaard                  | ACE - UNIX/Linux Consultancy
mail: sslug@sslug               | DENMARK
http://www.ace.dk              | +45 5824 3388 / +45 4156 0799