reset af bash shell

Hej

Jeg har et program, som efter eksekvering efterlader min bash shell i uorden.

uorden forstået på den måde at når jeg efterfølgende skriver kommandoer på nederste linie i vinduet så scroller vinduet ikke op, og det ser ud som om at en kommando skrives oveni den forrige.

Jeg er klar over at jeg kan 'resette' min shell med <CTLR><l>, men det generer mig at mit vindue derved cleares.

Kan jeg genoprette min shell på en anden måde UDEN at vinduet cleares?

/ Kristian ( debian sarge )