Re: [TEKNIK] TV-kort

On Mon, Apr 17, 2006 at 03:19:41PM +0200, Allan w. Nielsen wrote:
> Hey tak for mailsene, jeg har fået det til at virke, men det er nu ret
> bøvlet selv at side og "scanne" kanneler

.... undskyld rodet men oprindelig indlæg var med dårlig citatteknik ....

Jeg har lidt opdatering :

Perl programmerne til ivtv (ptune.pl ptune-ut.pl record-v4l.pl) kræver
som der står i Readme.ptune følgende pakker:

1) perl-tk :   Tk perl pakke, hedder "perl-tk" i ubuntu

2) Config::Inifiles : i ubtuntu pakken libconfig-inifiles-perl
 ellers kan den henstes fra CPAN (*)

3) Getopt::Long : den var installeret i min ubuntu installation,
 men kan ellers også hentes fra CPAN (*)

4) Video::ivtv + Video::Frequencies :
I ubuntu dapper er det  libvideo-capture-v4l-perl og libvideo-ivtv-perl
men desværre kræver nyere ivtv (0.44) en nyere af disse.
Nøjes man med ivtv 0.41 evt. 0.42 bør de passe sammen.
Ellers kan man selv hente nyese versioner af Video::Frequencies og
Video::ivtv fra   http://www.pcxperience.org/james/ivtv/
Udpak hver af disse tar.gz filer og udfør i det udpakkede katalog:

  perl Makefile.PL
  make
  sudo make install  # eller udfør som "root" : make install

(*) CPAN
arkiv på internet over Perl moduler.
man kan bruge "cpan" til at installere, f.eks.
   cpan -i Config::IniFiles

men først bør man prøve at bruge den distribution man anvender
og lede efter den pakke der indeholder de ønskede perl-moduler.

--
mvh Frank Damgaard  |