Re: [TEKNIK] Nu router

Gert Holtoft wrote:

> Er det så "nemt" som beskrevet, jeg har tænkt i de baner et godt stykke
> tid men ikke villet investere i hardware som måske virker.

Så prøv først med en gammel linuxmaskine. I min andelsforening har i 4-5 år
kørt med en linuxmaskine, gombert, som ruter, DHCP-server, webserver,
mailserver, osv. Indtil sidste år sad den foran en SOHO-77 fra Tiscali.

Nu har vi en Linksys WAG354G og 16 IP-adresser fra Webpartner. Så nu laver
gombert både DHCP, bridging, rutning, NAT, QoS, osv.

> Er fremgangsmåden at lukke helt op for SOHO'en - lukke af for dhcp fra den
> og så sætte alt opsætning i den nye router ??

Ja. Det er i alt fald det nemmeste. Man kan jo godt have flere DHCP-servere.
Men man vinder jo ikke meget ved at have en ekstra på den anden side af ruteren.

--
Niels