Re: [TEKNIK] NFS stabilitet og performance på Linux

Lørdag den 15. april 2006 13:29 skrev Mogens Valentin:
> Har nogen erfaring med en del klienter og servere mod NFS på Linux?
> I så fald, på hvilken distro og hardware?

Jeg har kørt et lille netværk i et par år, uden ret meget belastning.

Min gamle NFS server (i586/133MHz/24Mb RAM) kører en noget plukket Mandrake
7.1. Indtil dags dato, har det eneste problem været at den ikke kunne finde
en SCSI-disk efter et ufrivilligt reboot. Eet boot mere, så var den der.

Det ser iøvrigt ud som om det 100Mbit-netkort der sidder i maskinen udgør
flaskehalsen. Den kører kortet i mætning, så er det den øvrige nettrafik der
afgør hvor hurtigt den kan slippe af med filerne.

Den får lov til at køre indtil den bryder sammen. 'If it ain't broke, dont fix
it'

Ha' det sjovt -
Kim 'Pirat'