Re: [TEKNIK] Samba med både domain-login og workgroup

Michael Rasmussen wrote: (med flere)
On Tue, 11 Apr 2006 09:35:32 +0200, Rune Zimmermann wrote:

Det er vist ikke helt trivielt. :-)
Var det så ikke nemmere at køre det oven på Xen - virtuelle servere?
Nu er Sjørlund jo vmware haj, så mon ikke det også var en mulighed?

Problemet er, at der er tale om en hel del data i begge afdelinger. Lige nu skilles de fysisk og i samba. Alle er mappet på til eget $home, nogle til noget $public osv.
Jeg skal til at have XP'er på, og har indtryk af, at det kun er praktisk gennemførligt, hvis jeg går over til at køre et domæne. Eleverne skal ikke genne noget på arbejdspladserne, de skal frit kunne bytte maskine osv.

Det link Mogens Kjaer sendte ser rigtigt gennemførligt ud, så jeg tror, at jeg vil forsøge mig ad den vej.

Hvad angår kravene er der ingen udefra. Der er tale om en specialskole, og administrationen er naturligvis registerloven, men sådan specifikke krav, som dem sektornet og de fleste kommuner stiller op er jeg ikke stødt ind i. Derfor kan man jo godt forsøge sig med lidt paranoia.