Re: [TEKNIK] Laptop og debian

On Thu, Apr 06, 2006 at 09:08:08PM +0000, Tommy wrote:

> Debian har jeg anvendt gennem flere år på flere af familiens maskiner.
> De overvejelser som du gør dig mht min anvendelse har jeg ikke haft.
> Således anvender jeg f.eks. ikke Debian som server. Men faldt pladask for
> den meget nemme installation som jeg hidtil har oplevet og det fantastiske
> pakke system (apt) samt dselct funktionen.
> Herudover at der på selvsamme maskiner problemløst køres KDE og GNOME.
> Så hvorfor prøve noget andet når det hidtil har virket.

Det kan du heldigvis også i Ubuntu. Jeg har både mulighed
for KDE og Gnome. Ubuntu-CD'en har dog kun Gnome, men man henter
med apt/aptidude/synpatic/... de ekstra pakker så der også er KDE.

Du vil sikkert også kunne få Debian til at virke, du skal så bare
selv oversætte en passende kerne mv.

> Men jeg vil nu prøve med Ubundu. Det er muligt at det er nemt at finde en
> version.
> Men jeg ville da blive glad hvis du kan fortælle hvilken version jeg skal
> anvende (evt link).

Du kan læse mere på http://ubuntu.com
Der kommer i øvrigt snart en ny version af ubuntu.

Der findes flere mirrors i DK, bla.
http://mirrors.dotsrc.org/ubuntu-cd/ ( http://mirrors.dotsrc.org/ubuntu )

--
mvh Frank Damgaard  |