Re: [TEKNIK] TV-kort

Hej

On Mon, Apr 03, 2006 at 10:12:34PM +0200, sslug@sslug wrote:
> Hey

<snip>

> Jeg har en plan om at installer mythtv på min media server, og har derfor
> købt en hauppauge pvr-500 tv kort. Installationen af kerne modulet ivtv
> til tv kortet gik uden de storer problemer. Jeg har altså fået kompileret
> modulet, loaded det ind i kernen, og oprettet video devicesne i /dev. Jeg
> har lavet en test af om driveren virker på følgende møde:
> cat /dev/video0 > /tmp/test.mpg
>
> Jeg lod den køre i ca. 10 sekunder, og som forventet havde jeg s 10
> sekunder video med flimmer.
>
> Men hvordan scanner jeg efter kanaler, og hvordan skifter jeg kanal??

Jeg tror det er lettest at installere mythweb og indtaste
kanalinformation via web-interfacet. Det kræver at du kender
kanalnummer/frekvens. Jeg bruger tv_grab_dk til at hente program
listings. For at få korrekt program guide skal du være sikker på at der
er overensstammelse mellem kanalnummer og 'xmltvid'. Programguide
opdateres automatisk hvis mythbackend kører og mythfillbase er korrekt
konfigureret (data er tilgængelige 7 dage frem i tiden).

> Jeg har i mythtv prvat at lave en scanning men den kunne ikke finde noget.
>
> Og ja, jeg har sat en antenna stik.
>
> MVH
> Allan W. Nielsen

Karsten

Karsten Bolding                    Bolding & Burchard Hydrodynamics
Strandgyden 25                     Phone: +45 64422058
DK-5466 Asperup                    Fax:   +45 64422068
Denmark                            Email: sslug@sslug

In a world without walls and fences, who need windows and gates