Re: [TEKNIK] TV-kort

On Tue, Apr 04, 2006 at 05:19:23PM +0200, Martin Berg wrote:

> Jeg har et PVR500 (og har brugt et PVR350 tidligere) og min
> erfaring er at den nyeste Ivtv driver (0.4.4) er MEGET
> nemmere at konfigurere end 0.4.0 og tidligere versioner -
> faktisk har jeg intet skulle foretage mig ud over kompilering
> og installation på en SuSE 10 (dvs. intet modprobe.conf.local
> fnidder).
>
> Imidlertid volder ptune-ui en del problemer, da det indtil
> videre ikke har lykkedes mig at få de nødvendige perl-pakker
> (specielt perl-Video-ivtv) til at fungere på min nye Athlon 64.
> Jeg har indtil videre ikke kunnet finde en passende source,
> [...]

Jeg bruger ubuntu 5.10 og pt. kun i 32 bit, jeg har ikke installeret
ivtv i ubuntu-64 partitionen.
SuSe var en ældre 9.x version som røg ud for en del tid siden.

Jeg har blot installeret passende med perl og perlpakker i ubuntu
til nogle andre projekter jeg lavede, og opdagede ingen
perl-problemer med ivtv.

Ellers kan man også med passende parametre på ivtvctl
så prøv "ivtvctl -h"

For at vælge input=4 (tuner) og kanal 31 (UHF) hos mig:

 ivtvctl  -p 4 -r 8820

NB. input=0 er CVBS, og input=6 er s-video på PVR350,
så kan du evt. også teste med disse inputs da de ikke bruger tuneren.

--
mvh Frank Damgaard  |