Re: [TEKNIK] TV-kort

On Mon, Apr 03, 2006 at 10:12:34PM +0200, sslug@sslug wrote:

> Jeg har en plan om at installer mythtv på min media server, og har derfor
> købt en hauppauge pvr-500 tv kort. Installationen af kerne modulet ivtv
> til tv kortet gik uden de storer problemer. Jeg har altså fået kompileret
> modulet, loaded det ind i kernen, og oprettet video devicesne i /dev. Jeg
> har lavet en test af om driveren virker på følgende møde:
> cat /dev/video0 > /tmp/test.mpg
>
> Jeg lod den køre i ca. 10 sekunder, og som forventet havde jeg s 10
> sekunder video med flimmer.
>
> Men hvordan scanner jeg efter kanaler, og hvordan skifter jeg kanal??

er det med ivtv driveren ?

hvis ja:

Der medfølger nogle CLI (command line) tools med ivtv, til bla.
at vælge kanal, disse tools er gode til test ( ptune.pl og
ptune-ui.pl).
Husk at vælge korrekt input (tuner, compososite 0/1/2, s-video
0/1/2...). Til VHF/UHF er det "tuner".

Bruger du xine så kan du hurtigt teste om der kommer billede
med:   xine fifo:/dev/video0

jeg ved ikke hvordan MythTV arbejder med Haupauge PVR500,
jeg prøvede fo et år siden PVR350 og MythTV, men på dette tidspunkt
skulle der vist laves lidt megen tilpasning med ivtv driveren
og MythTV.

Og til mit brug er record-vl2.pl, xine og lirc (+ evt. ptune-ul.pl)
tilstrækkelig, samt diverse tools til at redigere det
optagne så det kan gemmes på DVD.
(men jeg har eller ikke en mediaserver-PC, det er blot
 min standard PC, som jeg bruger til at optage og gemme
 i stedet for VHS-bånd)

--
mvh Frank Damgaard  |