TV-kort

Hey

Jeg har en plan om at installer mythtv på min media server, og har derfor
købt en hauppauge pvr-500 tv kort. Installationen af kerne modulet ivtv
til tv kortet gik uden de storer problemer. Jeg har altså fået kompileret
modulet, loaded det ind i kernen, og oprettet video devicesne i /dev. Jeg
har lavet en test af om driveren virker på følgende møde:
cat /dev/video0 > /tmp/test.mpg

Jeg lod den køre i ca. 10 sekunder, og som forventet havde jeg s 10
sekunder video med flimmer.

Men hvordan scanner jeg efter kanaler, og hvordan skifter jeg kanal??

Jeg har i mythtv prvat at lave en scanning men den kunne ikke finde noget.

Og ja, jeg har sat en antenna stik.

MVH
Allan W. Nielsen