Thunderbird, CRL og TDC OCES directory via LDAP

Hej,

Jeg har et problem med Thunderbird og dens måde at håndtere CRL (eller
rettere manglende håndtering).

Jeg har sat Thunderbird op til altid at kryptere og signere. Jeg har
markeret Local Address Book og desuden har jeg indsat Directory server:
TDC OCES directory server, så Thunderbird automatisk henter certifikater. (Og det fungerer normalt fortræffeligt!)

Jeg har nu erfaret, at når der ligger certifikater i min Local Address
Book, så anvender Thunderbird disse, også selvom jeg ved fra anden side
at certifikaterne er 'Revoked' og findes på CRL'en. Men i Thunderbird
vises det stadig som 'Valid' i min liste over Other People's certifikater.

Dette har den konsekvens, at jeg krypterer med et certifikat, der
faktisk ikke længere er gyldig, men altså optræder i Thunderbird som
gyldig. Er det noget andre har oplevet og kender en holdbar løsning på problemet?
(Altså ikke noget med at jeg skal slette certifikatet fra listen, for man aner jo ikke hvornår et certifikat bliver 'revoked'.)

OS: Linux FC3
Thunderbird 1.0.2
(dvs. seneste version fra FC3 update.)

Med venlig hilsen