RE: SV: [SIGNATUR] Import af signatur fra Windows til Linux

Jeg ser ingen problemer i nedenstående ift. ToldSkat, da der er forskel på "certifikater" og "private nøgler".

Peter Lind Damkjær

-----Original Message-----
From: Egon Andersen [mailto:sslug@sslug
Sent: 27. maj 2004 11:12
To: sslug@sslug
Subject: Re: SV: [SIGNATUR] Import af signatur fra Windows til Linux

Peter Lind Damkjær wrote:
> Hej Egon,
>
> Ad. Password hver gang:
> Kundevilkårene er naturligvis det gældende. Vejledningen er skrevet så
> de bedst muligt hjælper brugeren til at overholde vilkårene. Også for
> brugere der ikke altid husker at agere som du.
>
> Ad. Benyttelse af privat nøgle efter spærring:
> Du har en pointe. Formuleringen kommer fra IT- og Telestyrelsens
> certifikat politik (CP) afsnit 7.3.4 og derfor har jeg rejst denne
> uhensigtsmæssighed, da der i givet fald først skal laves en rettelse i
> CP'en.

> [...]

Problemet er lige så stort efter udløb af certifikatet, men det antager
jeg ligger implicit i dit svar.

Som en ekstra krølle på dette, har ToldSkat regler for Elektroniske
fakturaer:
"... Endvidere skal virksomheden opbevare kontrakter og certifikater som
en del af beskrivelsen."

Så pludselig *skal* certifikaterne opbevares længere end tilladt i CP'en.

Og et andet sted i samme skrivelse fra ToldSkat står:
"Benyttes der en digital signatur, skal den som minimum have et
sikkerhedsniveau, svarende til f.eks. et OCES-certifikat ..."

Og et sådant certifikat kan af gode grunde ikke overholde ToldSkat's
første krav.

Altså ingen elektroniske fakturaer ;-)

Med venlig hilsen
Egon Andersen