From: Egon Andersen [mailto:sslug@sslug
Sent: 26. maj 2004 18:27
To: sslug@sslug
Subject: Re: SV: [SIGNATUR] Import af signatur fra Windows til Linux

Peter Lind Damkjær wrote:
> Hej alle,
>
> En af de væsentligste ændringer er netop at der ved eksport fra MS
> laves en HTML-fil. Hvis man ønsker at eksportere i et standardformat
> som PKCS12 (det tidligere) anvender man følgende vejledning:
> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support_inst_eks_g
>
> Import af PKCS#12 i Mozilla/Netscape og Opera er beskrevet på:
> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support_inst_imp_a
>
> HUSK AT MEGET OPMÆRKSOM PÅ REGLERNE OM PASSWORD BESKYTTELSE!!!!!!!

Der er iøvrigt en diskrepans mellem kundevilkår:

Certifikatindehaveren må ikke efterlade den private nøgle uden opsyn i
en ikke-aflåst tilstand (f.eks. en arbejdsstation, hvor aktiveringskoden
er indtastet).

og teksten på:
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support_inst_imp_a

... at adgangskoden skal indtastes HVER GANG den signaturen anvendes.

Jeg forlader naturligvis aldrig maskinen med certifikatet i uaflåst
tilstand, men det er jo ikke nødvendigvis det samme som at adgangskoden
skal indtastes hver gang.
Jeg antager at jeg skal henholde mig til de kundevilkår jeg har
indvilget i at acceptere.

Desuden forudser jeg problemer med følgende formulering i vilkårene: "Certifikatindehaveren skal slette (overskrive) den private nøgle, når
den ikke længere benyttes." samt
"Certifikatindehaveren må ikke benytte den private nøgle efter anmodning
om spærring, notifikation om spærring eller efter udløb af certifikatet."

Dette vil reelt betyde at man ikke kan dekryptere sine 'gamle' e-mails
efterfølgende. Det kan da ikke være meningen.

Med venlig hilsen
Egon Andersen