Re: [SIGNATUR] Installering af digital signatur ikke muligt mere

Ivar Madsen wrote:
Egon Andersen skrev:

Jeg mener ikke at det er uacceptabel at bruge det dersens program de har
lavet. De skal bare lige have rettet fejlen mht. password og gentag
password.

Mener du at "Hr. og Fru. Hansen" kan finde ud af at anvende OpenCert? Hvis ikke, så mener jeg det er uacceptabelt! Digital signatur skal være for alle, også de der ikke anvender MSIE. Bemærk venligst at der ikke så vidt jeg ved er andre måder at få OCES-certifikater end via TDC. Og certifikaterne anvendes i kommunikation med de offentlige myndigheder.

Da jeg kom i tanke om at man skal ændre i scriptet der kalder selve
programmet, og enda andet end de skriver man skal, så  nej, jeg mener ikke
at Hr. og Fru. Hansen kan finde ud af at bruge OpenCert som TDC har til
download. Men med nogle få ændringer i scriptet, så det selv søger filen
det skal bruge, de laver en vejledning der fortæller hvad man skal gøre, så
kunne det uden støre vanskligheder bringes til at kunne bruges.

Det  skulle IMO udvides så det spørger hvor man har den fil, eller om
programmet selv skal lede efter den, og kunne jo så passende se om locate
virker, eller hvad der nu ellers er af standart programme til div Unix
varianter.
Det er noget selv jeg kan finde ud af at lave, så kan de også,,,

Ok, det vil sige, at hvis "Hr. og Fru Hansen" skal have et certifikat, skal de downloade og installere JVM for at kunne køre OpenCert.
(Nej, JVM er ikke installeret på Hr. og Fru Hansens WindowsXP.)

Og så kommer mit evindelige spørgsmål...
Er sikkerheden blevet øget ved at der anvendes OpenCert i stedet for fx. Mozilla's indbyggede certifikat generator?
Læser man OpenCert sourcen, står der at randomnumber generatoren er den i JVM indbyggede. Man tager eksplicit forbehold:
"Nøglegenerering i softwaren er baseret på interne rutiner i Java(TM) 2 SDK,
herunder pseudorandom number generator og seeding af denne og TDC Internet kan
ikke holdes ansvarlig for evt. sikkerhedsbrister i denne del."

Og er certifikatet blevet bedre beskyttet af Mozilla's Master Password ved at certifikatet er genereret vha. OpenCert og efterfølgende exporteret og importeret i Mozilla?

Hmmm, hvorfor al den trampen på broen over åen for at hente vand?

Jeg fatter det simpelthen ikke. Er der ikke bare een der kan forklare mig een gang for alle hvorfor certifikatet er blevet mere sikkert og bedre beskyttet.

Med venlig hilsen
Egon Andersen