Re: SV: [SIGNATUR] Import af signatur fra Windows til Linux

Peter Lind Damkjær wrote:
Hej alle,
En af de væsentligste ændringer er netop at der ved eksport fra MS laves en HTML-fil. Hvis man ønsker at eksportere i et standardformat som PKCS12 (det tidligere) anvender man følgende vejledning:
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support_inst_eks_g

Import af PKCS#12 i Mozilla/Netscape og Opera er beskrevet på:
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support_inst_imp_a
HUSK AT MEGET OPMÆRKSOM PÅ REGLERNE OM PASSWORD BESKYTTELSE!!!!!!!

Der er iøvrigt en diskrepans mellem kundevilkår:

Certifikatindehaveren må ikke efterlade den private nøgle uden opsyn i en ikke-aflåst tilstand (f.eks. en arbejdsstation, hvor aktiveringskoden er indtastet).

og teksten på: http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support_inst_imp_a

... at adgangskoden skal indtastes HVER GANG den signaturen anvendes.

Jeg forlader naturligvis aldrig maskinen med certifikatet i uaflåst tilstand, men det er jo ikke nødvendigvis det samme som at adgangskoden skal indtastes hver gang.
Jeg antager at jeg skal henholde mig til de kundevilkår jeg har indvilget i at acceptere.

Desuden forudser jeg problemer med følgende formulering i vilkårene:
"Certifikatindehaveren skal slette (overskrive) den private nøgle, når den ikke længere benyttes." samt
"Certifikatindehaveren må ikke benytte den private nøgle efter anmodning om spærring, notifikation om spærring eller efter udløb af certifikatet."

Dette vil reelt betyde at man ikke kan dekryptere sine 'gamle' e-mails efterfølgende. Det kan da ikke være meningen.

Med venlig hilsen Egon Andersen