Re: [SIGNATUR] ComputerWorld: Alvorlig sikkerhedsbrist ved TDC-signatur

Carsten Sørensen wrote:
Egon Andersen wrote:

Alternative kunne man vel også forestille sig, at de der arbejder med den generelle Mozilla-udvikling kunne finde på at tage modulet under deres vinger senere?

Hrmm, jeg er ikke helt sikker på at en OCES-centrisk PKCS#11-dims er umiddelbart interessant for andet end danskere.

Som nævnte har jeg ikke nærlæst MPL, men hvad er det umiddelbart der gør den uattraktiv?

For mig - at den tillader folk at tilføje patenterede dele der kræver individuelle licenser. Det er mere eller mindre umuligt med GPL. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl!

Måske skulle der bare lobbies for højere krav til passwords i Mozilla.

Det var da vist godt jeg fik nævnt at jeg ikke havde nærlæst MPL! Uff - den er ikke god!
Men vi har noget der minder om en gordisk knude :-(

Jeg har en ambivalent holdning til 'højere krav til passwords'.
Jeg mener naturligvis at der skal anvendes 'gode' passwords, men jeg mener ikke at der kan stilles firkantede regler op for gode passwords. Brugere skal uddannes til at forstå ideen med passwords og det har jeg bemærket gennem tid, at mange lader hånt om.
En regel som fx. TDC stiller op, er jo egentlig ikke meget bevendt, hvis personen tror at et password, der opfylder kravet naturligt bliver et godt password.
Men det er egentligt en helt anden diskussion - eller er det? For det er jo faktisk det der betyder at der skal laves et PKCS#11-modul....

Nå, jeg tror jeg holder en pause...

Med venlig hilsen
Egon Andersen