Re: [SIGNATUR] ComputerWorld: Alvorlig sikkerhedsbrist ved TDC-signatur

Carsten Sørensen wrote:
Egon Andersen <sslug@sslug> wrote in news:sslug@sslug:

Der er forskel på at 'inkludere' og 'linke'.

Jo da.

Som jeg læser GPL, har du mulighed for at lave en undtagelse mht. linkning. Det vil jo i princippet på et senere tidspunkt være muligt
at erstatte det library med et fremtidigt GPL'ed library.

Kun hvis du mener at GPL udelukkende snakker om dynamisk linking.

Derimod når du inkluderer mozilla-nss headers, bliver det jo en del af
'dimsen'.

Det gør det jo også ved en linking.

Det er svært at linke til noget uden at inkludere dets headers. Det er bestemt ikke umuligt, men normalt vil man bruge headeren og det er ikke urimeligt at antage denne brug af headeren er dækket af "link against". Jeg mener derfor at det er lige omvendt af hvad du skriver - hvis man kan lave en undtagelse for linking dækker det også brug af headers til så man kan udføre linkingen.

Jeg tror ikke det er godt - og jeg tror faktisk heller ikke det går at
inkludere ikke GPL/LGPL headers i LGPL!

Det er ikke optimalt, men jeg mener den går.

Okay, da det jo er dig eller andre, der udvikler 'dimsen', der er copyright indehaverne, kan man jo skrive sig ud af det.
Ligesom copyright indehaverne kan bestemme (og vel egentligt også ændre) licensen.
Det 'fsf' har skrevet er jo egentligt kun et eksempel og de skriver også at det gøres helt udenfor GPL.
Der skal hakkes en hæl og klippes en tå ;-)

Med venlig hilsen
Egon Andersen