Re: [SIGNATUR] ComputerWorld: Alvorlig sikkerhedsbrist ved TDC-signatur

Carsten Sørensen wrote:
"Carsten Sørensen" <sslug@sslug> wrote in news:sslug@sslug:

Nu vil PKCS#11-tingen jo være rimeligt stand-alone, den linker ikke til Mozilla. Der findes jo også helt lukkede plugins til Mozilla.

Når jeg nu lige tænker mig om, så inkluderer den dog headers fra mozilla-
nss. Men stadigvæk, dette OSS <http://www.fsf.org/licenses/gpl-
faq.html#FSWithNFLibs> og det umiddelbart efterfølgende siger jo at det kan man godt, selv om man benytter GPL. Det er lidt øv, men det er ikke umuligt.

Der er forskel på at 'inkludere' og 'linke'.
Som jeg læser GPL, har du mulighed for at lave en undtagelse mht. linkning. Det vil jo i princippet på et senere tidspunkt være muligt at erstatte det library med et fremtidigt GPL'ed library.

Derimod når du inkluderer mozilla-nss headers, bliver det jo en del af 'dimsen'.

Jeg tror ikke det er godt - og jeg tror faktisk heller ikke det går at inkludere ikke GPL/LGPL headers i LGPL!

(Det er ikke uden grund jeg kalder GPL en gøge-unge.)

Med venlig hilsen
Egon Andersen