From: Carsten Sørensen [mailto:sslug@sslug
Sent: 12. maj 2004 19:17
To: sslug@sslug
Subject: Re: [SIGNATUR] ComputerWorld: Alvorlig sikkerhedsbrist ved TDC-signatur

Peter Lind Damkjær wrote:
> Personligt ser jeg det største problem i at en PKCS#11
> _implementation_ er platformsspecifik og sidst jeg så på det, fandt
> jeg ikke ud af om man umiddelbart kunne lave et
> install-script/program, der kunne lave opsætningen i Mozilla for
> brugeren.

http://developer.netscape.com/docs/manuals/security/jmpkcs/jimpkcs.htm

Mekanismen _er_ der, linket beskriver hvordan man pakker et antal PKCS
#11 moduler til forskellige platforme i en JAR-fil som en slutbruger kan
downloade og installere i Mozilla. Det er korrekt at den skal
præ-kompileres til de understøttede platforme, men det er næsten det
mindste problem.

> Men jeg er bestemt åben for ideen at tage det ind som et delprojekt i
> OpenOCES, hvis der er nogen der vil lægge kræfter i det.

Jeg vil personligt meget gerne være med, jeg har trods alt både en
personlig og professionel interesse i projektet.

Carsten Sørensen