Re: [SIGNATUR] ComputerWorld: Alvorlig sikkerhedsbrist ved TDC-signatur

Carsten Sørensen wrote:
Peter Lind Damkjær wrote:

Personligt ser jeg det største problem i at en PKCS#11 _implementation_ er platformsspecifik og sidst jeg så på det, fandt jeg ikke ud af om man umiddelbart kunne lave et install-script/program, der kunne lave opsætningen i Mozilla for brugeren.

http://developer.netscape.com/docs/manuals/security/jmpkcs/jimpkcs.htm

Mekanismen _er_ der, linket beskriver hvordan man pakker et antal PKCS #11 moduler til forskellige platforme i en JAR-fil som en slutbruger kan downloade og installere i Mozilla. Det er korrekt at den skal præ-kompileres til de understøttede platforme, men det er næsten det mindste problem.

Men jeg er bestemt åben for ideen at tage det ind som et delprojekt i OpenOCES, hvis der er nogen der vil lægge kræfter i det.

Jeg vil personligt meget gerne være med, jeg har trods alt både en personlig og professionel interesse i projektet.

Betyder dette at der i givet fald skal installeres en JVM-dims på 50Mb for at køre JAR-filen på nogle få kilobytes?
Eller er JAR-dimsen i stand til at køre i en 'native' Mozilla?
(Jeg kender ikke meget til Java, derfor spørger jeg...og jeg har bange anelser.)

Med venlig hilsen
Egon Andersen