	Fra: Carsten Sørensen [mailto:sslug@sslug
	Sendt: on 12-05-2004 19:16
	Til: sslug@sslug
	Emne: Re: [SIGNATUR] ComputerWorld: Alvorlig sikkerhedsbrist ved TDC-signatur

	Peter Lind Damkjær wrote:
	> Personligt ser jeg det største problem i at en PKCS#11 _implementation_ er platformsspecifik og sidst jeg så på det, fandt jeg ikke ud af om man umiddelbart kunne lave et install-script/program, der kunne lave opsætningen i Mozilla for brugeren.

	http://developer.netscape.com/docs/manuals/security/jmpkcs/jimpkcs.htm

	Mekanismen _er_ der, linket beskriver hvordan man pakker et antal PKCS
	#11 moduler til forskellige platforme i en JAR-fil som en slutbruger kan
	downloade og installere i Mozilla. Det er korrekt at den skal
	præ-kompileres til de understøttede platforme, men det er næsten det
	mindste problem.

	> Men jeg er bestemt åben for ideen at tage det ind som et delprojekt i OpenOCES, hvis der er nogen der vil lægge kræfter i det.

	Jeg vil personligt meget gerne være med, jeg har trods alt både en
	personlig og professionel interesse i projektet.

	Carsten Sørensen