Re: [SIGNATUR] Offentlig signatur på trapperne

Mads Bondo Dydensborg skrev:

> Umiddelbart synes jeg det ser meget fornuftigt ud. Det
> interessant bliver om Helge er dum nok til at lade dem
> der vinder licitationen diktere at de bruger en lukket
> MS løsning, men det kan jeg ikke tro.

Det bliver vist ikke så slemt endda.

Jeg har lige haft en ministeriel embedsmand i telefonen
(ikke Jesper Olesen - han er til møde en times tid endnu),
og han slog fast at uanset hvilken leverandør ministeriet
vælger, så skal løsningerne overholde eksisterende
standarder (han mumlede samtidig noget om at LDAP ikke var
helt velspecificeret), da ministeriet lægger vægt på at der
skal være konkurrence om at levere digital
signatur-løsninger. Til sidst kom vi helt kort ind på om der
kunne være problemer med softwarepatenter. Han kunne ikke
"forestille sig" at der skulle være problemer med patenter
på selve protokollerne, men der kunne på den anden side godt
være noget med IBM's Tivoli-server(?).

Jacob
--
"Any, sufficiently complicated, experiment is indistinguishable from magic."