Re: [SIGNATUR] Bruteforce-cracking af PID (was: Certifikat tilAnders And)

man, 2002-07-08 kl. 15:50 skrev Arne Jørgensen:

> Jamen sammenhængen en-til-mange behøver stadigvæk ikke være
> matematisk. Hvis PID'et genereres tilfældigt og herefter kædes sammen
> med CPR-nummeret i en simpel databasetabel hos KMD-CA har du en en
> en-til-mage relation du ikke kan (bruteforce) cracke uden adgang til
> tabellen.
Nu snakker du om databaserelationer mellem CPR-nummeret og så
PID-nummeret og du har nævnt det før. Det jeg har snakket om har ikke
noget med databaser at gøre.
Hvis relationen er kun gælder for en afgrænset database, så ville man
kunne ændre databasen og tilknytte PID-nummeret til et andet CPR-nummer
hvilket delvis modsiger den oprindelige påstand om at der kun kan være
ét CPR-nr. for et givet PID-nummer.

Dermed ville enhver kunne oprette deres databaser med forskellig
sammenhæng mellem CPR-nr. og PID-nr. Det ville da være en positiv
overraskelse.

> Eller fremgår det af KMD-CA's hjemmeside at sammenhængen er
> matematisk?
Det fremgår ikke hvordan sammenhængen er, blot at der er en sammenhæng.

                       ...ooO0Ooo...
»Det seneste år har vist os mere end nogensinde, at hvis
menneskerettigheder ofres i kampen for fred og sikkerhed,
så bliver der ingen fred og ingen sikkerhed«.
        Irene Khan, Amnesty Internationals generalsekretær.