Re: Bruteforce-cracking af PID (was: Certifikat til Anders And)

Anna Jonna Armannsdottir <sslug@sslug> writes:

> Oplysningerne fra www.kmd-ca.dk tyder netop på at PID-numre dannes
> udfra CPR-numre og derfor har jeg regnet med at dette er korrekt
> forstået. Jeg tillader mig at fortsætte med denne antagelse for at
> analysere problemstillingen i bund.
>
> Teorien for dette beskrev jeg i et tidligere brev:

Jamen sammenhængen en-til-mange behøver stadigvæk ikke være
matematisk. Hvis PID'et genereres tilfældigt og herefter kædes sammen
med CPR-nummeret i en simpel databasetabel hos KMD-CA har du en en
en-til-mage relation du ikke kan (bruteforce) cracke uden adgang til
tabellen.

Eller fremgår det af KMD-CA's hjemmeside at sammenhængen er
matematisk?

mvh
        /arne
--
stud. scient. Arne Jørgensen
Kollegium 5, 2., v. 222, Universitetsparken, 8000 Århus C