Re: [PROGRAMMERING] lokalisere og fixe segfaults

On Mon, 05 Oct 2009 13:30:57 +0200
Peter Makholm <sslug@sslug> wrote:

> [...]
>
> Ja, men sjældent det sted hvor der skete noget forkert. Det kræver
> ofte at man sprinkler lidt magi omkring sine hukommelsesallokerings-
> rutiner. MALLOC_CHECK_, efence og valgrind virke alle ved at lave
> noget magi af denne type.
>
> //Makholm
Du kan vel altid lave et backtrace og nogenlunde se hvor ting ser
henne, sætte et breakpoint et relevant sted og så se info for variable
osv i det scope hvor fejlen opstår.

Det plejer jeg i hvert fald at komme langt med.

kim