versionstyring

hej

Jeg har fundet subversion - http://www.subversion.org - og bruger den
til at versionstyre mit programmerings arbejde. I den forbindelse ville
jeg gerne høre hvor andre bruger den slags versionstyringsværktøjer.

Helt specifikt har jeg det problem at jeg sidder hjemme og programmerer
fra tid til anden og har ikke adgang til det relevante repository. Jeg
har læst på subversions mailing liste at man kan tage og merge to
repositories - så planen lige nu er at lave nyt repository (kun med den
aktuelle kildekode som import) som jeg kan arbejde med i weekend for så
at forsøge at merge det med masteren på arbejdet efter weekenden.

Hvordan gør I? Laver I bare en dags arbejde derhjemme, for derefter at
lave en enkelt 'commit'?
Mit strategi er at lave en commit per feature/bugfix som jeg får til at
virke for på den måde at få hele historikken med.

Den bedste løsning ses fra min vinkel er at kunne uddrage de sidste n
commits til en fil, for så at lave en n-dobbelt commit når jeg kom i
nærheden af master-repositoriet. Kan man det?

Meninger udbedes.

--
Med venlig hilsen
Morten Bo Nielsen