Re: [PROGRAMMERING] Hvordan finder jeg det næste tal?

On Wednesday 10 May 2006 21:36, Anders Thøgersen wrote:

> ... og tallet  kan inkrementeres vha:
>
> XNUM=$(( XNUM + 1 ))
>
> echo $XNUM

Nu bliver jeg nysgerrig: Hvorfor 2 sæt paranteser?

Jeg gætter på at man også kan bruge < og > på XNUM, men er for træt til at
teste det i aften. Det må blive torsdag eller fredag.

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  sslug@sslug
You never lose by loving. You always lose by holding back.
                                                  -- Barbara De Angelis