Re: [PROGRAMMERING] Fildatoer og strenge i bash

On Thursday 16 March 2006 13:31, bjuhn wrote:
> sslug@sslug ~ $ let a=`stat --format=%y <filnavn> | cut -d '-' -f 1`
> sslug@sslug ~ $ echo $a
> 2006

Og det virker.  :-)

Tak for det.

Men nu til en udvidelse:

Jeg vil gerne opbygge en streng der ser sådan ud:

     Noget tekst, DD.MM.YYYY HH:MM - (C) Jens Bang YYYY

Er det muligt i bash? Eller er det nu jeg skal sige til mig selv, at det ikke
længere er en scripting opgave, og så bare skrive skidtet i C?

Det jeg er ude efter, er at få fildatoen fra et JPEG billede, og så bruge det
til at opbygge en copyright streng (som den ovenfor), som jeg så kan bruge i
et kald til convert, som en form for vandmærke af billedet.

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  sslug@sslug
Keep smiling, people. If you can't have genuine sanity, at least try to fake
it.