Re: [PROGRAMMERING] Hvorfor skal man kompilere så meget på Linux i fht. Windows?

Jesper Krogh wrote:
I sslug.programmering, skrev Lars Riisgaard Ribe:
Hej sslugere
Jeg sidder lige nu og bander over libtool automake autoconf aclocal (må de brænde i helvede alle sammen - jeg har ALDRIG oplevet, at de passede sammen indbyrdes og sammen med det kode, jeg har downloaded), og jeg kom så til at tænke på hvorfor man aldrig skal omkompile ting på Windows? Er der tilfældigivs nogen, der ved noget om det? Skifter de aldrig kerne på XP?

Næ, ikke mig bekendt..
Det er da egenligt ret godt klaret...
Jeg synes også det er gået lidt bananas med api skift i 2.6-kernen. Jeg har tidligere - da jeg havde min Debian - selv downloaded kerne og nvidia-driver og forsøgt at få det til at spille - men det var ufatteligt tit at store dele af kernens api var ændret fra en version til den næste så man skulle finde obskure patches til nvidia før det kørte.
Skifter de aldrig compiler? Skifter de aldrig libc? Eller er de bare 100% compatible?
Jeg forstår egenligt godt hvorfor hardware folk ikke skirver Linux-drivere, da det er et ræs at holde dem kørende op mod kerner, compilere, libstdc'ere og andet - specielt hvis man gerne vil distribuere det som binære drivere. Hvorfor kan Linux ikke gøre som Windows på det her punkt?

Fordi Linux er OpenSource og binære drivere ikke hører sig til.
Det er lidt naivt hvis man gerne vil have Linux på desktoppen - det ville være fedt hvis det ikke altid var de glade nørder der skulle skrive deres egen drivere...

/Lars