Re: [PROGRAMMERING] Hvorfor skal man kompilere så meget på Linux i fht. Windows?

Peter Makholm wrote:
Lars Riisgaard Ribe <sslug@sslug> writes:

Håber der er nogen der kan oplyse mig :)

Brug en ordentlig distribution. Det er meget lang tid siden at jeg har oversat programmer selv hvor jeg ikke var dirkete involveret i udviklingsprocessen.

JA, det jeg sidder og roder med nu er faktisk mit eget projekt :-). Men jeg forsøgte igår at installere et pear-modul til php, som også brokkede sig over nogle makroer og så bare sluttede med at phpize fejlede. Og jeg har lige hjulpet en kammerat med at installere nvidias drivere til hans computer på en fedora (jeg skal bestemt ikke udelukke at man kunne downloade en Fedora-version eller lignende - men jeg kunne ikke finde den) og selv om nvidia-installationen er nem, er det alligevel lidt overvældende for en total Linux-nybegynder (altså ham - ikke mig :-) ).
Men jeg vil absolut give dig ret ellers - jeg er lige skiftet fra Debian til Suse 9.3 - og så er det hele godt nok sat op for en - jeg har redigeret i to tekstfiler siden - resten kunne klares fra yast!

/Lars