Re: [PROGRAMMERING] [SQL] Erstatning af indhold i felter

Anders H Nielsen wrote:
Hej gruppe,

Jeg har en bunke tabeller hvor jeg gerne vil erstatte http://domæne1.dk/...... med http://domæne2.dk/.... i nogle felter.

Hvordan gør jeg dette, når det ikke er hele indholdet af et felt jeg vil erstatte? Jeg er med på at jeg laver en

> UPDATE `tabel` SET `felt` = '....'WHERE (en eller anden kondition)

, når jeg kender hele indholdet af feltet. Men det jeg vil er at erstatte en tekst bestående af noget "ukendt" tekst og nogle hyperlinks - teksten skal bevares, men linksene skal erstattes.

Normalt ville jeg lave en sed/.../.../, men den går ligesom ikke helt her. Hvad gør man så?

Det kommer vel an på hvilken database du bruger.

PG har indbyggede regex, og jeg vil da regne med at de andre databaser også har den slags.

PEA.