Re: [PROGRAMMERING] Adgang til diskoplysninger

On Mon, 04 Jul 2005 13:32:38 +0200, Hans Schou wrote:

> /proc/mounts og /proc/partitions indeholder det meste, ellers se
> /proc/ide/ide*/hd?/geometry eller sådan noget lign.

Jeg tror, jeg har fundet, hvad jeg søgte: #include <mntent.h>

Jeg var bekendt med at læse /proc. Problemet er blot her, at jeg skal
læse flere steder, og derved parse flere gange. Ifølge <man getmntent>
ser det ud til, at denne function indeholder alt, jeg har behov for:-)

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen