Re: [PROGRAMMERING] [PHP] Gennegå tekst og tilpasse tags

Hans Schou wrote:
On Sat, 2 Jul 2005, Anders Ossowicki wrote:

Jeg har et stykke tekst i en variabel ($body). Denne tekst kan evt. indeholde [b], [/b] tags (tilsvarende for [i], [u] og [url]).
Jeg ønsker at løbe den tekst igennem, og finde de forekomster hvor der både er et start _og_ slut-tag for derefter at erstatte dem med relevante html-tags.

Jeg er klar over at strpos og str_replace er noget af det jeg skal

Jeg tror preg_replace er stærkere til at håndterer dette.

Noget ala:
Den kode returnerer:
Warning: preg_replace(): Delimiter must not be alphanumeric or backslash in
Når den bliver sat ind i preg_replace:
$body = preg_replace("\[i\](.*)\[/i\]","<i>\\1</i>",$body);
Selv har jeg endnu ikke helt styr på preg_replace, så hvad er der galt der?

---
Anders